Måndag

Idag var en ganska skön dag i jämförelse med vanliga skolmåndagar,för imorse 09.50 hade vi studiebesök med religionen på Etnografiska museet. Det var väl ganska intressant för vi hade en guide som berättade om bla kulturer i Amazonas och Australien, men man tröttnar på att bara lyssna efter en halvtimme :P

Några tjejer i klassen och jag hade tänkt äta på restaurangen där, som tydligen ska vara jättemysig för man sitter typ på kuddar på golvet och den är indisk eller något liknande, men självklart så var den ju stängd på måndagar.. Men som tur var så ligger ju tekniska museet mitt emot så vi kilade över dit till deras restaurang, och dom hade otroligt god mat!
Jag tog en fiskgratäng med dillsås och färskpotatis som var gudomlig, Ina tog kantarellsoppa och Nathalie en köttgryta. Mums! Till efterrätt åt jag kladdkaka :) liite lyxigare än skolmaten eller hur?
                                                          
Idag hade jag tänkt träna kl 17.00 men är fortfarande lite förkyld sen i fredags, så kände för att vila lite idag så jag förhoppningsvis är helt frisk tills imorn då jag ska passa Matilda :)

Jag orkade inte riktigt plugga så mycket igår så måste göra det nu. Imorgon har jag typ 2 lektioner dessutom, skööönt ;)
Längtar tills på fredag då det är film/mys/frossakväll hos Klaris! det är "rea?" på Ben and Jerrys på Ica här vid mig, 29.90 bara! så ska väl köpa upp ett lager inför fredagen hehe

Cookie dough är min favorit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0