Sjuklingen

Jaa visst blev jag sjuk, hostan har jag kvar fortfarande litegrann, men blev tydligen smittad av lilla Matilda som jag passade senast i torsdags. Hon var ganska så förkyld och det blev ju såklart jag med! fick på köpet lite halsont och huvudvärk + lock för öronen som jag alltid får när jag är sjuk :/ men det jobbigaste av allt var att jag fick SJUKT ont i ryggen i lördags när jag vaknade. Jag blev seriöst lite rädd för så fort jag andades så stack det till i vänstra delen av ryggen på nåt ställe, och kunde i stort sett inte röra mig utan fick ligga kvar i sängen för det mesta. Men det var som tur var ingen fara, för dagen efter så hade det försvunnit lite och idag är det helt borta + att idag är jag nästan helt frisk! wiho!
Hatar verkligen att vara sjuk.. iaf om det håller i sig länge. :)


Så idag tillbringade jag dagen i soffan (istället för skolan alltså) och såg på massa filmer bl.a. I Am Sam  som jag rekommenderar starkt!
Den handlar om en handikappad man som blir med barn med en hemlös kvinna som efter förlossningen sticker, och lämnar Sam som pappan heter med barnet. Man får följa barnets uppväxt,och hur de kämpar för att få stanna hos varandra då de sociala myndigheterna inte tycker att Sam som endast har kunskaper lik en 7-åring kan ta hand om sin dotter. Den är så otroligt bra och fin! SE DEN! :)



Jag bakade även en kladdkaka bara för att mysa till det lite extra.. hihi :)

Nu är det dags för mig att skriva klart min och Nathalies projektplan och sedan lägga mig och soova.
Kom på att om cirka 4 veckor åker jag till Irland med Engelska C-gruppen, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0