Skola

Till våren hade jag tänkt börja plugga. Men inte ett program utan nån kurs, har varit inne på studera.nu och kollat runt lite och hittat några jag skulle kunna tänka mig:

- Kriminologi
- Grundkurs i Handelsrätt, Juridisk översiktskurs
- Kinesiska II
- Juridisk introduktionskurs, fristående kurs
 
Har en vän som läst kriminologi, och jag tycker det verkar mest lockande.. men den stora frågan är om man kommer in? Vet inte vart man hittar information om sånt.
Alla kurser är iallafall på SU, Stockholms universitet. Är inte så mycket för att flytta.
Sen till hösten (nästa år) ska jag köra igång med fullt utbildningsprogram, hoppas jag vet vad jag vill då.

                                     

Kommentarer
Postat av: Nawal

Oj! Låter bra! Jag läser till socionom!



Sök olika fristående kurser och se om du kommer in! Det brukar finnas någon sida på studera.nu där man kan se resultat och hur mycket som de senaste hade när de kom in på respektive kurs/program.



Kriminologi, och Juridisk intro, låter spännande.

Just nu läser vi juridik i mitt program, massa lagar och sånt, rätt kul faktiskt!!

2010-09-29 @ 14:40:14
URL: http://newl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0