Hur SVÅRT ska det vara? Tydligen mycket

Hallååå!

Är extremt irriterad just nu. Och väldigt trött.

Såhär ligger det till: Ett Mecenatkort är tydligen fruktansvärt svårt att få hem. Allt började när mitt gamla gick ut i oktober eller nåt. Jag mailade om att få ett nytt. Fick ett automatiskt svar (!) om att studenter "oftast får sitt kort via sin fakultetsförening". Jag blir därefter fast i en kontroll på Ropsten av en kontrollant, får en böter på 1200 eftersom mitt Mecenatkort har gått ut och jag reser självklart på Student (jag är för tusan student) men den slipper jag betala om jag går till SL center inom 10 arbetsdagar.

Jag går till SL center. Visar mina intyg. De faxar papprerna till kontrollanterna och säger sen i sin tur att jag måste ringa Securitas kontroll tidigast den 13/12. Får ett tillfälligt kort (för SL).

Jag ska åka till Örebro för lägenhetsvisning den 14/12. Jag vill resa som student (självklart) och går in på deras hemsida, står att man måste gå till SJ center för att få ett tillfälligt kort som styrker att jag är student. Jag går dit idag, visar ännu en gång mina intyg. Men nej absolut inte, dessa papper duger inte. Jag måste få papper från min fakultetsförening, speciella, andra papper (SOM VISAR EXAKT SAMMA SAKER).

Jag kommer hem, läser mail från min fakultetsförening om att få Mecenatkort. De ger endast kort till sina medlemmar (kostar månadsvis och är ju självklart bra om man ska GÅ där i framtiden).

Får maila Mecenat IGEN, och ska få svar inom 1-3 arbetsdagar.

Så här står jag nu. Utan Mecenatkort. Trött och arg. Utan någon som helst förklaring från någon. Alltså, ska det vara så här? Ett litet ynka kort som inte ens gör speciellt mycket tar EN EVIGHET (bokstavligt talat) att få. JAG-BLIR-GALEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0